• Home
  • Scooters
  • Scooterzaken
  • Informatie
  • Contact
  • Veel gestelde vragen en antwoorden

    Aanvragen

    Hoe vraag ik een financiering aan?
    Via de website vraagt u eenvoudig uw financiering aan. Doorloop hiervoor alle stappen binnen het offerteformulier en dien vervolgens uw aanvraag in. Uw aanvraag is gratis en u zit nergens aan vast.

    Voorlopige uitslag
    Doorgaans ontvangt u binnen vijftien minuten de voorlopige uitslag per e-mail en sms (bekijk ook altijd uw spambox). Door diverse redenen kan dit echter meer tijd in beslag nemen (maximaal binnen 24 uur tijdens werkdagen).

    Bij een voorlopige goedkeuring kunt u middels de URL in de e-mail uw financieringsovereenkomst bekijken en de opgevraagde bewijsdocumenten online aanleveren.

    Is uw aanvraag afgewezen? Dan zijn er voor u op dit moment geen gespreide betalingsmogelijkheden, niet voor het aangevraagde bedrag maar helaas ook niet voor een lager bedrag.

    Over de reden van de afwijzing kunnen wij geen informatie verstrekken omdat wij als bemiddelaar vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geen inzage hebben in dergelijke gegevens.

    Definitieve uitslag
    Na ontvangst van de opgevraagde documenten krijgt u binnen twee werkdagen een definitieve uitslag per e-mail toegestuurd.

    Bij een definitieve goedkeuring kunt u vervolgens een afspraak maken met de winkelier/scooterzaak voor de levering/het afhalen van uw bestelling. Bedragen onder de €5.000 worden na de levering aan de winkelier uitbetaald. Bij bedragen vanaf €5.000 bestaat er de mogelijkheid het aangevraagde bedrag op uw rekening te laten bijschrijven.

    Offerte aanvragen
    Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen?
    De volgende voorwaarden zijn van toepassing:
    • minimaal 18 jaar oud
    • Maximaal 72 jaar oud
    • Woonachtig in Nederland
    • Inkomen vanuit loondienst, uitkering en/of zelfstandig ondernemerschap (niet elke type uitkering wordt geaccepteerd)
    • Geen negatieve BKR-registraties
    • Maandelijkse financiële bestedingsruimte*
    *De bank controleert of u maandelijks beschikt over voldoende (financiële) bestedingsruimte.

    De bestedingsruimte wordt als volgt berekent:
    (Gezamenlijke) inkomsten – woonlasten – verplichtingen voor openstaande leningen.

    Hiervoor zijn duidelijke regels opgesteld door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

    Wettelijk gezien zijn wij verplicht om een BKR-toetsing uit te voeren om te bepalen of wij u verantwoord een financiering mogen aanbieden. In de meeste gevallen wordt deze BKR-toetsing gedaan door de kredietverstrekker.
    Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te beoordelen?
    Doorgaans ontvangt u binnen 15 minuten de voorlopige uitslag per e-mail (bekijk altijd uw spambox). Door diverse redenen kan dit echter meer tijd in beslag nemen (maximaal binnen 24 uur tijdens werkdagen).

    Is uw aanvraag afgewezen?
    Dan zijn er voor u op dit moment geen gespreide betalingsmogelijkheden, niet voor het aangevraagde bedrag maar helaas ook niet voor een lager bedrag. Over de reden van de afwijzing kunnen wij geen informatie verstrekken omdat wij als bemiddelaar vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geen inzage hebben in dergelijke gegevens.

    Is uw aanvraag voorlopig goedgekeurd?
    Bij een voorlopige goedkeuring kunt u middels de URL in de e-mail uw financieringsovereenkomst inzien en de opgevraagde bewijsdocumenten online aanleveren.

    Definitieve uitslag
    Na ontvangst van de opgevraagde documenten krijgt u binnen twee werkdagen een definitieve uitslag per e-mail toegestuurd.

    Bij een definitieve goedkeuring kunt u vervolgens een afspraak maken met de winkelier/scooterzaak voor de levering/het afhalen van uw bestelling. Bedragen onder de €5.000 worden na de levering aan de winkelier uitbetaald. Bij bedragen vanaf €5.000 bestaat er de mogelijkheid het aangevraagde bedrag op uw rekening te laten bijschrijven.

    Offerte aanvragen
    Mijn aanvraag is voorlopig goedgekeurd. Wat nu?
    Bij een voorlopige goedkeuring kunt u middels de URL in de e-mail uw financieringsovereenkomst bekijken en de opgevraagde bewijsdocumenten online aanleveren.

    Na ontvangst van de opgevraagde documenten krijgt u binnen twee werkdagen een definitieve uitslag per e-mail toegestuurd.

    Bij een definitieve goedkeuring kunt u vervolgens een afspraak maken met de winkelier/scooterzaak voor de levering/het afhalen van uw bestelling. Bedragen onder de €5.000 worden na de levering aan de winkelier uitbetaald. Bij bedragen vanaf €5.000 bestaat er de mogelijkheid het aangevraagde bedrag op uw rekening te laten bijschrijven.
    Mijn aanvraag is definitief goedgekeurd. Wat nu?
    Bij een definitieve goedkeuring kunt u een afspraak maken met de winkelier/scooterzaak voor de levering/het afhalen van uw bestelling.

    Bedragen onder de €5.000 worden na de levering aan de winkelier uitbetaald. Bij bedragen vanaf €5.000 bestaat er de mogelijkheid het aangevraagde bedrag op uw rekening te laten bijschrijven.
    Waarom is mijn aanvraag afgewezen?
    Is uw aanvraag afgewezen? Dan zijn er voor u op dit moment geen gespreide betalingsmogelijkheden, niet voor het aangevraagde bedrag maar helaas ook niet voor een lager bedrag.

    Over de reden van de afwijzing kunnen wij geen informatie verstrekken omdat wij als bemiddelaar vanwege de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geen inzage hebben in dergelijke gegevens.

    Reden afwijzing
    Indien u wilt weten waarom uw aanvraag is afgewezen, dan kunt u dit opvragen via cf@santander.nl. Vermeld hierbij:
    • Uw naam, postcode en huisnummer.
    Vergeet niet om ook een kopie van uw legitimatiebewijs met hierop uw handtekening mee te sturen.
    Kan ik mijn studiefinanciering gebruiken voor een financiering?
    Nee, studiefinanciering is een lening die gebruikt dient te worden om uw studie mee te bekostigen. Om die reden wordt studiefinanciering niet gezien als inkomen voor een financieringsaanvraag.
    Welke informatie moet ik aanleveren bij een voorlopige goedkeuring?
    Bij een voorlopige goedkeuring krijgt u toegang tot de online platform mijn-aanvraag.nl en kunt u via uw persoonlijke pagina inloggen. Hier kunt u inzien welke bewijsdocumenten er aangeleverd dienen te worden.

    Bij het afsluiten van een financiering dient u minimaal de volgende documenten aan te leveren:
    • Kopie geldig legitimatiebewijs;
    • Kopie salarisstrook/uitkeringsspecificatie (max. twee maanden oud);
    • Kopie bankafschrift volledige kalendermaand (max. twee maanden oud). Uw woonlasten en inkomsten dienen hierop zichtbaar te zijn.
    Heeft u een partner? Dan hebben wij deze documenten ook van uw partner nodig.
    Moet mijn partner mee tekenen?
    Uw partner moet mee tekenen bij uw financieringsaanvraag in de volgende samenstellingen:
    • Gehuwd
    • Geregistreerd partnerschap
    • Samenwonend
    Daarnaast dienen wij een kopie van zijn/haar legitimatiebewijs, loonstrook en een bankafschrift te ontvangen. Uw persoonlijke documenten uploadpagina vraagt uitsluitend om de benodigde bewijsstukken.
    Wordt mijn aanvraag altijd getoetst bij het Bureau Krediet Registratie (BKR)?
    Wettelijk zijn wij verplicht om een BKR-toetsing uit te voeren om te bepalen of wij u verantwoord een financiering mogen aanbieden. In de meeste gevallen wordt deze BKR-toetsing gedaan door de kredietverstrekker.
    Wordt mijn financiering geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR)?
    Ja, uw financiering wordt geregistreerd bij het BKR. Echter is dit pas van toepassing op het moment dat uw financiering daadwerkelijk is uitbetaald.

    De bank/kredietverstrekker is wettelijk verplicht uw financiering te registeren bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.
    Na volledige aflossing van uw financiering wordt deze BKR-registratie afgemeld.
    Welk bedrag kan ik aanvragen bij ScooterFlex?
    ScooterFlex biedt u een niet-doorlopende goederenkrediet aan vanaf €250,00 tot €12.500. Afhankelijk van uw persoonlijke en financiële situatie zal de bank beoordelen of er voor het aangevraagde bedrag mogelijkheden voor u zijn.

    Heeft u een hoger te financieren bedrag nodig? Bel voor meer informatie met het ScooterFlex-team

    Offerte aanvragen
    Wat als ik al een financiering via ScooterFlex heb afgesloten?
    Indien u naast de lopende financiering nog een aanvraag wilt indienen, dan is dit mogelijk mits de eerste automatische incasso van uw bankrekening is afgeschreven.
    Kan ik een (motor)scooter zakelijk financieren?
    Scooter
    Een scooter is zakelijk niet te financieren via ScooterFlex*.

    *U kunt echter wel de aankoopfactuur op uw bedrijfsnaam factureren en zodoende alsnog van de fiscale voordelen genieten. De financiering dient hierbij volledig via uw particuliere gegevens aangevraagd te worden.

    Motorscooter
    Bij een financiering voor een motorscooter bieden wij u diverse mogelijkheden aan. Klik hier voor het aanvragen van een vrijblijvende offerte.
    Wat gebeurt er met de door mij aangeleverde documenten?
    De opgevraagde bewijsdocumenten worden na ontvangst doorgestuurd naar de bank. Na de afronding van uw financieringsaanvraag worden deze documenten direct door ons vernietigd.

    Terugbetalen

    Hoe werkt het terugbetalen?
    Het afgesproken maandbedrag wordt aan het begin van iedere maand automatisch door de bank van uw rekening geïncasseerd.
    Deze incassering is gedurende de afgesproken (of benodigde) looptijd van toepassing.

    Na ontvangst van uw scooter wordt u binnen twee weken per brief verwelkomt door de bank. Hierin worden de volgende gegevens in vermeldt:
    • Klantnummer
    • Totale kredietlimiet
    • Maandbedrag
    • Datum 1e incasso
    Vervroegd extra aflossen kan altijd en is boetevrij.
    Kan ik vervroegd boetevrij extra aflossen?
    U mag bij ons zo veel en zo vaak als u maar wilt boetevrij extra aflossen!*

    Als u middels een simpele internet overboeking wat extra overmaakt, verkort u daarmee de looptijd van uw gespreide betaling en dus de periode waarover de bank rente kan rekenen. U zit niet vast aan de looptijd en kosten die op uw overeenkomst staan, want hoe sneller u het geleende bedrag weer terug betaald, hoe voordeliger u uit bent!

    Stel dat u maar 6 maanden nodig heeft om het geleende bedrag weer terug te betalen, dan heeft u ook máár 6 maanden rente betaald en bent u er net zo makkelijk weer vanaf.

    *Dit kan vanaf het moment dat het 1e maandbedrag van uw rekening is afgeschreven. Middels een bankoverschrijving kunt u onder vermelding van uw klantnummer een gewenst bedrag overboeken op het rekeningnummer van de bank. Het rekeningnummer van de bank is gelijk aan het rekeningnummer waarmee het maandbedrag van uw bankrekening is afgeschreven.

    Twijfelt u? Voor vragen over het extra aflossen kunt u telefonisch contact opnemen met de bank (030-6388000).
    Hoe neem ik contact op met de bank over terugbetalingen?
    U betaalt maandelijks terug aan de bank. Voor vragen over terugbetalingen en vervroegd aflossen kunt u telefonisch contact opnemen met de bank (030-6388000).

    Loopt uw aanvraag niet via Santander CF? Benader het ScooterFlex-team. E-mail naar info@scooterflex.nl of bel naar 085-4835243.

    Scooterzaken

    Met welke scooterzaken werken jullie samen?
    Zolang uw aankoop maar bij een winkelier/scooterzaak betreft, bent u vrij om te kiezen waar u het product aan wil schaffen.

    Klik hier voor een korte greep uit de lijst van aangesloten scooterzaken.

    Account

    Hoe werkt mijn persoonlijke account?
    In uw voorlopige goedkeuringsmail dient u de URL te gebruiken om toegang te krijgen tot uw persoonlijke account. Onder vermelding van uw postcode en door u aangemaakte wachtwoord kunt u een account aanmaken.

    Nadat u bent ingelogd heeft u toegang tot onder andere uw financieringsovereenkomst, de algemene voorwaarden en een overzicht van de aan te leveren documenten.
    Ik kan niet inloggen. Wat nu?
    Het ScooterFlex-team kan u helpen. E-mail naar info@scooterflex.nl of bel naar 085-4835243.
    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
    Via de onderstaande URL kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken:
    Wachtwoord herstellen

    Komt u er niet uit? Het ScooterFlex-team kan u helpen. E-mail naar info@scooterflex.nl of bel naar 085-4835243.

    Documenten

    Hoe download ik een bankafschrift?
    In het onderstaande overzicht wordt er per bank een uitleg gegeven over hoe u zelf een bankafschrift kunt downloaden.

    Het is van belang dat u een bankafschrift aanlevert van een volledige kalendermaand (niet ouder dan twee maanden) met hierop zichtbaar uw en/of uw partners loonstorting en de afschrijving van de huur/hypotheek indien dit van toepassing is.
    Heeft u verschillende bankrekeningen voor de bij- en afschrijvingen van het loon/hypotheek? Dan ontvangen wij graag ook een bankafschrift met de opgevraagde gegevens hierop zichtbaar.

    ABN AMRO
    1. Log in op uw rekening bij ABN Amro.
    2. Ga naar 'Zelf regelen' > '(Jaar)overzichten downloaden'.
    3. Selecteer de rekeninghouder, het rekeningnummer en kies het soort overzicht dat u wilt downloaden.
    4. Klik op 'meer opties' als u wilt selecteren op periode.
    5. Kies rechts in het scherm het overzicht en klik op 'Download'.
    6. Sla de pdf op uw computer op en open deze.
    ASN Bank
    1. Log in bij ASN Bank.
    2. Klik op uw rekeningnummer.
    3. Klik op 'Downloaden' en kies onder 'Bestandsformaat' voor 'PDF'.
    4. Klik op 'Start downloaden'
    Bunq
    1. Log in bij Bunq.
    2. Selecteer de rekening.
    3. Klik op 'Instellingen'.
    4. Selecteer een maand en klik op 'Exporteer rekeningoverzicht'.
    5. Kies voor bestandformaat PDF.
    6. Klik rechtsboven op 'Downloaden'.
    ING
    1. Log in op Mijn ING.
    2. Klik links in het keuzemenu op 'Service'.
    3. Klik op 'Af- en bijschrijvingen downloaden'.
    4. Selecteer bij 'Rekening' de juiste betaalrekening.
    5. Daaronder selecteert u een recente periode.
    6. Kies vervolgens bij 'Type' voor PDF.
    7. Klik tot slot op de oranje knop 'Downloaden'.
    Knab
    Aan het begin van elke maand staat er een nieuw rekeningafschrift in uw Persoonlijke Bankomgeving klaar als PDF-bestand:
    • Betaalrekening: via Betalen > Bij- en afschrijvingen > Afschriften.
    Afschriften van vorig jaar vindt u via 'Toon mij afschriften van', hier kun u zelf het gewenste jaar selecteren.

    Heb je een afschrift nodig van een andere periode? Deze vraag je aan vanuit je Persoonlijke Bankomgeving via Betalen > Bij- en afschrijvingen > Zoeken en downloaden. Selecteer de gewenste periode en klik op 'Downloaden'. Als bestandsformaat kies je voor PDF. Klik op het document op de download te starten.

    Rabobank
    1. Log in op uw rekening bij de Rabobank.
    2. Kies de rekening waarvan je het bankafschrift wilt downloaden.
    3. Klik vervolgens rechts op 'Download transacties/afschrift'.
    4. Klik op een recent afschrift om te downloaden.
    Regiobank
    1. Log in bij Regiobank.
    2. Kies in het linkermenu bij het onderdeel Betalen, Sparen of Beleggen voor 'Rekeningafschrift'.
    3. Kies de rekening waarvan u het afschrift wilt downloaden.
    4. Kies de periode waarover u het afschrift wilt hebben.
    5. Klik op Print/PDF.
    SNS Bank
    1. Log in op SNS Internetbankieren.
    2. Ga naar 'Bekijk bij- en afschrijvingen'.
    3. Selecteer de gewenste periode.
    4. Kies 'Print pdf'.
    5. Kies 'Openen'.
    Triodos Bank
    1. Log in bij Triodos Internet Bankieren.
    2. Ga naar 'Overzichten'.
    3. Klik op 'Afschriften'.
    4. Sla dit PDF-bestand op.
    Van Lanschot
    1. Log in bij Van Lanschot.
    2. Klik op 'Documenten'.
    3. Klik op 'Rekeningafschrift'.
    4. Kies voor 'Exporteren mutaties'.
    5. Sla dit PDF-bestand op.
    Hoe download ik mijn pensioenoverzicht?
    Bent u met pensioen?
    Dan ontvangen wij graag een overzicht van uw pensioen. U kunt dit downloaden door de onderstaande stappen te volgen:
    1. Ga naar www.mijnpensioenoverzicht.nl
    2. Klik op 'Bekijk mijn pensioenoverzicht'.
    3. Vul uw DigiD-gegevens in en klik op ‘Inloggen’.
    4. Navigeer helemaal naar de onderkant van het scherm. Beantwoordt de vraag ‘Wat is uw levenssituatie?’ en klik op ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’.
    5. Klik op ‘Download uw pensioenoverzicht’ en kies ‘als PDF’.
    Hoe download ik mijn uitkeringsspecificatie (UWV/SVB)?
    Ontvangt u een uitkering van het UWV?
    Dan ontvangen wij graag een uitkeringsspecificatie van het UWV (niet ouder dan twee maanden). U kunt dit downloaden door de onderstaande stappen te volgen:
    1. Ga naar Mijn UWV en log in met uw DigiD-gegevens.
    2. Ga naar ‘Mijn documenten’.
    3. Klik op de meest recente betaalspecificatie.
    4. Kies voor 'Exporteren mutaties'.
    5. Sla dit PDF-bestand op.
    Ontvangt u een uitkering van het SVB?
    Dan ontvangen wij graag een uitkeringsspecificatie van het SVB (niet ouder dan twee maanden). U kunt dit downloaden door de onderstaande stappen te volgen:
    1. Ga naar Mijn SVB en log in met uw DigiD-gegevens.
    2. Klik in het linkermenu op ‘Betaaloverzicht’.
    3. Klik op de meest recente betaalspecificatie.
    4. Klik op ‘Details’ voor een specificatie van het bedrag.
    5. U kunt de specificatie zelf opslaan als pdf of printen.
    Bent u met pensioen?
    Dan ontvangen wij graag een overzicht van uw pensioen. U kunt dit downloaden door de onderstaande stappen te volgen:
    1. Ga naar www.mijnpensioenoverzicht.nl
    2. Klik op 'Bekijk mijn pensioenoverzicht'.
    3. Vul uw DigiD-gegevens in en klik op ‘Inloggen’.
    4. Navigeer helemaal naar de onderkant van het scherm. Beantwoordt de vraag ‘Wat is uw levenssituatie?’ en klik op ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’.
    5. Klik op ‘Download uw pensioenoverzicht’ en kies ‘als PDF’.